//یکتا نت دره توبیرون

دره توبیرون

دره توبیرون

دره توبیرون یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین جاذبه های طبیعی کشورمان است که در مکانی در دل طبیعت، در ۲۰ کیلومتری شرق دزفول آرمیده است. این دره دیدنی با طبیعت منحصربفرد و مناظر شگفت انگیز و دیدنی خود به تازگی مورد توجه بسیاری از گردشگران و عاشقان طبیعت قرار گرفته و به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های جنوب کشورمان مبدل گشته است.

 

ویژگی های منحصربفرد دره توبیرون


همان طور که پیش تر نیز ذکر گردید، دره توبیرون از هوای بسیار خنک و دلپذیری برخوردار است؛ هوایی که دست کم ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد سردتر از هوای محیط بیرون است. دلیل وجود چنین هوای مطبوعی را باید در مکانیزم طبیعی تجمیع آب آن جستجو کرد: دره توبیرون با جذب و مکش آب به دام افتاده در دل کوه و جمع آوری آن در کف خود، چون زهکشی طبیعی عمل کرده و هوای خنکی را در گذرگاه های عمیق خود بوجود می آورد. این خصوصیت منحصربفرد این دره سبب شده که دره توبیرون در گرم و خشک ترین زمان سال نیز آب و هوایی مطبوع و خنک داشته باشد و به تفرجگاهی دلپذیر برای مردم خوب جنوب کشورمان مبدل گردد.

 

فصل مناسب برای بازدید از دره توبیرون دزفول چه زمانی است؟


بدلیل هوای خنک و مطبوع دره توبیرون، بهترین زمان برای بازدید از این مکان تماشایی و خوش آب و هوا، فصول بهار و تابستان است. اما اگر در فصل زمستان از دره توبیرون دیدن کنید، ممکن است هوای سرد و سوزناک درون دره برای شما به شدت آزاردهنده باشد.

دره توبیرون دزفول از چه امکاناتی برخوردار است؟


همان طور که در این مطلب بارها بدان اشاره شد، دره توبیرون مکانی است بکر و دست نخورده و از این رو هنوز امکانات رفاهی مناسبی در اطراف آن احداث نگردیده است. بنابراین اگر قصد دارید از این مکان دیدن کنید، حتما میان وعده ای سبک و پرانرژی و برخی از وسایل طبیعت گردی نظیر کیسه زباله، جعبه کمک های اولیه، زیرانداز و .. را همراه خود داشته باشید.

دیدگاه کاربران

پیشنهادات ویژه