//یکتا نت وحید تاج

وحید تاج

وحید تاج

وقتی در سالهای 1961 تا 1976 ، کاوشگران مرکز باستانشناسی دانشگاه شیکاگو، بر تپه های باستانی چغامیش دزفول قدم می گذاشتند و کاوشهای تخصصی خود را انجام می دادند ، در پایان این کاوشها ، یکی از داده های اطلاعاتی هلن کانتور و پینهاوس دلوگاز ، این بود که قدیمی ترین سند موسیقیایی جهان  را در این تپه ها کشف ، شناسایی و مورد مطالعه قرار داده اند. 

این مدخل برای ارائه اطلاعات موسیقی باستانی نیست بلکه می خواهیم از قدمت موسیقی در این گوشه از خاک پهناور ایران سخن بگوییم و امروز ، تیم تولید محتوای مِجری برایتان از (( وحید تاج)) می نویسد.

استادی خوش صدا و البته شاگردی خلف برای استاد محمدرضا شجریان که بخوبی در دنیای موسیقی و آواز سنتی ایران می درخشد و افتخار کسب می کند.

وحید تاج در سال 1362 در دزفول به دنیا آمده . در خانه و خانواده ای هنرمند و استاد موسیقی . او فرزند استاد علیرضا تاج از هنرمندان و اساتید ردیف شناسی آواز دزفول است.

وحیدتاج پایه های موسیقی و آواز خود را در دزفول محکم بنا کرده و بعدا بصورت آکادمیک نیز تحصیلات کارشناسی ارشد آهنگسازی از دانشگاه  سوره را به پایان رسانده است.

شما گردشگر عزیز خیلی خیلی خوش شانس خواهید بود اگر همزمان با حضورتون در دزفول ، خبر بشین که وحید تاج در زادگاهش اجرای موسیقی زنده داشته باشه و بتونین همزمان با یک تیر دو نشون بزنین. یه کنسرت فوق العاده موسیقی سنتی در یک شهر تاریخی و دارای قدمت و شهرت جهانی. چه شود...

و اما اینکه همین الان هم اگر علاقمند به موسیقی سنتی باشین می تونین کلیپ های وحید تاج رو با بک گراند خانه های تاریخی دزفول مثل خانه تیزنو ببینید و حظ تون ! دو چندان بشه.

تیم تولید محتوای مِجری اقامت و لحظات خوبی رو در دزفول براتون آرزو می کنه

دیدگاه کاربران

پیشنهادات ویژه