//یکتا نت روستای پامنار

روستای پامنار

روستای پامنار

روستای پامنار دزفول در نزدیکی دریاچه سد دز قرار دارد . این دریاچه از زیباترین دریاچه های ایران و جهان است و با مناظر رویایی اش با مناظر رویایی اروپا رقابت می کند. پامنار در محلی بین سد دز و کرخه قرار دارد و در فضایی تقریبا مسطح و دشت مانند تشکیل شده . همین مسطح بودن فضا باعث می شود که طلوع و غروب این منطقه رویایی و زیبا شود.به طوری که گویی زمین و آسمان در افق های غیردوردست این روستا به هم میرسند!!

اگر به دیدن حیات وحش و حیوانات زیبا علاقه دارید  در روستای پامنار دزفول می توانید به دیدن تیهو ها و پازن ها (بزهای کوهی) بپردازید و از آنها لذت ببرید.

همانطور که در بالاتر بیان شد، روستا در کنار دریاچه سد دز قرار دارد و می توانید زیبایی خیره کننده ی هر دو را کنار هم ببینید. بخصوص زمانی که بدانید در میان دریاچه یک جزیره به مساحت شصت هزار متر مربع نیز وجود دارد.

مردم این منطقه شگل زندگی سنتی خود را حفظ کرده اند و علاوه بر این، صنایع دستی زیبایی دارند. صنایع دستی این منطقه بسیار با کیفیت هستند از جمله کپو و سایر صنایع مرتبط

تفریحات دریاچه از جمله قایق سواری و ماهیگیری را نیز به جذابیت های این منطقه اضافه کنید. یکی دیگر از زیبایی های این منطقه قلعه شاداب است که کاملا به دریاچه مشرف است. اگر میخواهید در مورد این قلعه زیبا بیشتر بدانید، این نوشته را بخوانید.

برای اقامت شبانه هم دو یا سه راه دارید: اقامت در  خانه های روستایی اطراف، چادر زدن در کنار دریاچه و در قلب زیبایی ها و حتی خود شهر دزفول

اگر می خواهید به پامنار سفر کنید، بهترین زمان ها اردیبهشت و خرداد و پس از آن، تابستان و پاییز هستند.

دیدگاه کاربران

پیشنهادات ویژه