//یکتا نت سوغات گردی

سوغات گردی

سوغات گردی

مگه میشه آدم بره مسافرت و سوغاتی نخره، خب معلومه که نه . تیم تولید محتوای مِجری براتون صندوقچه های خوشگلی از اطلاعات مرتبط با سوغات دزفول رو تهیه کرده و بهتون پیشنهاد میده که هر سوغاتی رو از کجا بخرین و سراغ چه کسی برای خرید سوغاتی برین.

سوغاتی های دزفول رو براتون به دو دسته تقسیم کردیم. سوغاتی های شکم گردی و سوغاتی های خاطره گردی.

برای سوغاتی های غیر خوراکی که اولین پیشنهادمون محصولات خراطی هست. راجع به خراطی براتون یه سری مطالب تکمیلی دیگه ای میذاریم که با اطلاعات کامل به بازار مراجعه کنین. فعلا همین رو بدونین که خراطی همون شکل دادن چوب به وسیله ابزارهای مخصوص هست که خب چوبش هم چوب درخت جِغ هست. یه درخت بومی و منحصر به خوزستان و دزفول. توی دزفول اینقدر خراط زیاد بوده که یه راسته ی کامل بازار قدیم به راسته خراطان نامگذاری شده بوده اگر چه الان  تعداد هنرمندان خراط دزفول محدوده لیکن کارشون فوق العاده حرفه ای و دیدنیه. و البته می تونین جلوی کارگاهشون بایستید یا بنشینید و هنر این صنعتگران رو در بازار قدیم دزفول ببینین که چطوری یه تیکه چوب در ظاهر بی مصرف رو تبدیل می کنن به یه اثر هنری زیبا. در راس این هنرمندان هم استاد فروتن معروف هستند که هر جای دزفول که بپرسین آدرس مغازه شون رو می تونین پیدا کنین.

دیگه براتون بگم که اگه سوغاتی خیلی تاپ تر و خاص تر بخواین سراغ استاد رحمان گل رو بگیرین و کارهای ورشویی ایشون رو ببینین

کپو هم که اصالتا و ریشه ای مال دزفوله و دزفول رو بعنوان مهد کپوی ایران ثبت کردن. اینا سوغاتی های اصلی غیر خوراکی بودن.

حالا بریم سراغ سوغاتی های شکم گردی: کلوچه خرمایی ، شکری ، حلواگردو که خیلی خوشمزه و البته خیلی هم گرونه ،

 

ارده و شیره و هر محصولی که با کنجد درست بشه مثل حلوا کنجدی  عه!!! یادم رفت مرکبات دزفول محشرن. یعنی اگه یه بار پرتقال دزفول رو میل کنین دیگه سمت پرتقالهای ترش جاهای دیگه نمیرین. خب اطلاعات تکمیلی مرتبط با بحث سوغاتی های خوردنی رو می تونین از بخش غذاگردی همین سایت بدست بیارین. برقرار باشید.

دیدگاه کاربران

پیشنهادات ویژه