//یکتا نت مرکبات دزفول

مرکبات دزفول

مرکبات دزفول


 شهرستان دزفول به علت خاک حاصلخیز و آب و هوای مناسبی که دارد ، بستر مناسبی برای رشد انواع محصولات کشاورزی و باغی است. یکی از مهمترین محصولات باغی دزفول ، مرکبات هستند. مرکبات دزفول شامل انواع لیموها، انواع نارنگی، پرتقال و گریپ فروت است که معمولا برداشت این محصولات تا فروردین ماه ادامه دارد.  
مرکبات علاوه بر ثمره ی شیرین و با کیفیتی که دارند، به عنوان درخت بومی و سرسبز در دزفول شناخته میشوند و در زمینه کاهش دما و پاکیزگی هوا نقش موثری دارند. 
از طرفی در فصل بهار که زمان شکوفه زدن این درختان است، شکوفه های معطر آنها، هر رهگذری را مست میکند. انواع پرتقال دزفولی به دلیل شرایط مساعد این منطقه که در شمال خوزستان واقع شده باعث شده انواع پرتقال در اندازه متوسط، طعم شیرین، بسیار آبدار و گوشتی باشد که بسیارخوش عطر هستند. از این روی جز بهترین و سالم ترین و باکیفیت ترین پرتقال ایرانی محسوب می شود.
در حال حاضر حدود  حدود پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های مرکبات دزفول مثمر هستند . یکی از شاخص های اصلی تولید مرکبات دزفول سلامت آنهاست  که عاری از سموم و دفع آفات نباتی باشند. سالانه بیش از 2 و نیم میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی دز دزفول تولید و وارد چرخه اقتصاد کشور میشود. 
برای چشیدن طعم ناب مرکبات ، بهتر است به دزفول سفر کنید تا از این نعمت خدادادی بهره مند شوید.

دیدگاه کاربران

پیشنهادات ویژه