//یکتا نت شهید بهمن درولی

شهید بهمن درولی

شهید بهمن درولی

شهید بهمن درولی در سال ۱۳۴۰ در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد.

در دورانی که رژیم ستم‌شاهی بی‌رحمانه درصدد محو هر گونه آثار اسلام و اسلام‌خواهی بود. در تمامی این دوران شهید بهمن درولی هرگز ارتباط خود را با مساجد قطع نکرده و خود را محدود به یک مسجد خاص نمی کرد. در مسجدی که تحرک کمتری وجود داشت حضور پیدا کرده و با تشکیل جلسات قرائت قرآن به جوانان مسلمان روح تازه ای می بخشید. او از همان ابتدا خط صحیح را تشخیص داده و عاشق امام امت بود.

با تشکیل سپاه پاسداران به عضویت سپاه درآمد که در سال ۱۳۶۲ به عنوان مسئول واحد پرسنلی و عضو شورای فرماندهی معرفی شده و در سال ۱۳۶۳ به عنوان فرمانده تیپ طرح لبیک یا خمینی انتخاب می‌شود. شهید درولی در بین برادران سپاه به عنوان یک نیروی فکری ، فرهنگی شناخته شده بود، در ابتدا جنگ به عنوان تهیه و تولیدکننده برنامه های فرهنگی به مرکز صدا و سیمای اهواز معرفی شده بود.

به همین اساس کار خود را نهج البلاغه و قرآن قرار داده و برنامه منظمی در معرفی نهج البلاغه و شخصیت مولا علی (ع) تحت عنوان سیری در نهج البلاغه و نیز برنامه مقاومت جنوب و برنامه شبهای حماسی جنوب را برای رادیو تهیه و تنظیم می کند که مدتها از رادیو اهواز پخش می گردید. شهید درولی از سال ۶۲-۱۳۶۱ به عنوان دانشجوی رشته ریخته گری در دانشگاه علم و صنعت تهران پذیرفته شده بود، از رفتن به دانشگاه خودداری کرد و همواره می گفت مسئله اصلی جنگ است. اما بالأخره در سال ۱۳۶۴ بر اثر اصرار برادران بعد از دو سال وقفه در تحصیل به دانشگاه رفت. در حالی که قلبش پر از درد دوری خوبان و دوری شهدا و میدان رزم بود به تهران رفت در حالی که در هنگام خداحافظی با مادرش در ترمینال جنوب تهران گفت: ای مادر، تو مرا میان ۸ میلیون آدم رها کردی و خودت می‌خواهی به سرزمین دارالمؤمنین «دزفول» بازگردی؟

شهید بهمن درولی سرانجام در ۲۰ خرداد ۱۳۶۵ مطابق با دوم شوال ۱۴۰۶ که نزدیک به ۱۳۴۶ سال از شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش می گذرد، او هم به اربابش می پیوندد.

 برای این شهید بزرگوار ، بنا به وصیتش ، سنگ قبری ساخته نشده بلکه روی سیمان کاملا مسطح با انگشت یا تکه چوبی نوشته شده : پر کاهی ، تقدیم به آستان الهی

 
دیدگاه کاربران

پیشنهادات ویژه