//یکتا نت خانه تاریخی سوزنگر دزفول

خانه تاریخی سوزنگر دزفول

خانه تاریخی سوزنگر دزفول

تاریخچه خانه تاریخی سوزنگر


درباره تاریخ دقیق و جزئیات ساخت خانه تاریخی سوزنگر اطلاعات زیادی در دست نیست ولی گفته می شود قدمت آن به حدود یک قرن پیش برمی گردد. البته در داخل خانه سوزنگر آجر کتیبه داری وجود دارد که روی آن تاریخ ۱۳۳۰ هجری قمری حک شده و احتمالا تاریخ ساخت بنا را نشان می دهد. این خانه متعلق به شخصی به نام سوزنگر بوده و به همین نام نیز شناخته می شود.

معماری خانه تاریخی سوزنگر


معماری این خانه به حدی ظرافت و زیبایی دربردارد که هر کسی را متحیر می کند؛ چنین آجرکاری های استادانه ای، آن هم در گذشته های دور انسان را به وجد می آورد. این خانه در ۲ طبقه، زیرزمین و شوادان و به سبک معماری درونگر ساخته شده است. تمام قسمت های خانه از جنس آجر هستند و همین باعث می شود تنوعی را که در تزئینات بخش های مختلف خانه می بینیم، کاری هنرمندانه بدانیم. در بخش های مختلف این خانه آجر کاری اختصاصی دزفول یعنی خون چینی به کار رفته است.

در خانه تاریخی سوزنگر از چه چیزهایی می توان بادید کرد؟


از همان لحظه ای که قدم در کوچه پس کوچه های نزدیک به خانه سوزنگر بگذارید محو آرامشش می شوید. در یکی از همین کوچه های بن بست به ورودی خانه تاریخی سوزنگر می رسید که در نهایت سادگی و بی پیرایگی ساخته شده و شما را به دنیای هنرمندانه خود راه می دهد.

 

چگونه به خانه تاریخی سوزنگر برویم؟


خانه سوزنگر در بافت تاریخی شهر دزفول واقع شده است. محله میاندره، محله ای معروف در این شهر است که به خاطر ساختمان های قدیمی و بناهای تاریخی اش محبوب می باشد. وقتی به محله میاندره یا قلعه رسیدید باید کوچه کلانتریان را پیدا کنید. از اینجا به بعد، تابلوی راهنما شما را به سمت بن بستی هدایت می کند که خانه سوزنگر در آن واقع شده است.

در نزدیکی خانه تاریخی سوزنگر از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


خانه تیزنو دزفول: ۳۵۰ متر
مسجد جامع دزفول: ۳۵۰ متر
آسیاب های آبی دزفول: ۸۵۰ متر
پله بچیلون: ۱ کیلومتر
حمام کرناسیون: ۱.۵ کیلومتر

دیدگاه کاربران

پیشنهادات ویژه